[ARHĪVS] Ingrīdas Blūmas domu graudi
Publikācijas datums: 14.aprīlis, 2016
Galvenais ir īstajā brīdī būt izlēmīgiem un uzdrīkstēties
Tikšanās reizē Rīgas Franču licejā projekta „Līderi jauniešiem” ietvaros to vairākkārt uzsvēra Ingrīda Blūma – „Iespējamās misijas” valdes priekšsēdētāja un bijusī “Swedbank” vadītāja.
Viņa jauniešiem minēja trīs būtiskākās savas skolas un mācību laika galvenās uzdrīkstēšanās:
- Mācību sākšanu Murjāņu sporta ģimnāzijā (toreizējā sporta internātskolā) vienpadsmit gadu vecumā. Tas devis rūdījumu ne tikai sportā, bet arī mācību – nekad nepadoties , lai cik arī būtu grūti. Pat tad, ja jāguļ gaitenī, jo istabiņās remonts un salijušās drēbes nav kur īsti izžāvēt. Nākamajā rītā celies un skrien savu distanci, neskatoties ne uz ko. Šis laiks iemācījis arī pacietību, jo sportā nekas nenāk uzreiz un viegli.
- Maģistratūras mācību iespējas izmantošanu Stokholmas universitātē, sākotnēji nezinot valodu un apstākļus. Ingrīda jauniešiem minēja tā laika studiju kolēģa teikto par šo iespēju, kas labi raksturo arī viņas uzskatus: „Ja kāds par velti piedāvā iegūt labu izglītību, es kaut caur Singapūru turp nokļūšu, ja citādi nevarēs!” Ingrīda tam pilnībā piekrīt, jo, kā pārliecinājusies pati un arī ievērojusi sev apkārtējā lokā, – labai izglītībai ir liela vērtība. Bet, jāteic, ka to ir jāmāk arī pielietot praktiski, kā viņa to savulaik izdarījusi, kļūdama par bankas vadītāju.
3. Uzdrīkstēšanās nosaukt sevi par vislabāko pretendenti no aptaujāto loka bankas vadītājas amatam. Tas prasījis izlēmību un uzdrīkstēšanos, bet Ingrīda arī jauniešus mudināja būt drošiem situācijās, kad jūti, ka par to esi pārliecināts par 100%.
Jauniešiem bija jautājumi un izvērtās diskusija par skolotāja profesijas svarīgumu mūsu dzīvē. Ne velti agrākos laikos cienīgākie pieminekļi bija aizsaulē aizgājušajiem skolotājiem. Kā šo nozīmību atgriezt mūsdienās? Par to bija saruna, daloties ar „Iespējamā misijā” pieredzēto un paveikto.
Kā īpašību komplektu, ar kuru Ingrīda novēlēja būt apveltītiem jauniešiem, viņa minēja vērtības, uz kurām balstās arī „Iespējamās misijas” darbība:
- Izcilību visā, ko dari – censties vienmēr izdarīt ļoti labi, ne tikai izdarīt.
- Mērķtiecību, kas palīdz iecerēto realizēt.
- Atvērtību, jo visu laiku procesi un lietas pasaulē mainās.
- Atbildību katram pašam par to, kas notiek.
Atziņas pierakstīja: Linda Upleja